Jak nakupovat?
Absolute Card Collector umožňuje sběratelům prodávat své přebytečné karty. Nekupujete tak karty od nás, ale právě od jednotlivých sběratelů. Náš web tyto transakce zprostředkovává. Všechny karty, které jsou k dispozici, naleznete v sekci Tržiště. Pro nákup karet nepotřebujete placený účet, takže vám stačí jen se zaregistrovat.
V Tržišti jsou karty od všech uživatelů dohromady a vy v nich můžete vyhledávat podle různých kritérií. Co je důležité si hlídat, je majitel nabízené karty (sběratel). Každý sběratel má totiž vlastní podmínky prodeje (poštovné, dostupnost pro vaše korespondenční adresy). Pokud chcete ušetřit za poštovné, tak nakupujte více karet od jednoho sběratele. Pro jednodušší výběr karet od jednoho sběratele si tohoto sběratele můžete vyfiltrovat v Tržišti nebo si můžete otevřít přímo nabídku konkrétního sběratele z jeho detailu nebo ze seznamu všech sběratelů.
Poznámka
Dostupnost poštovného závisí na nastavení prodeje a poštovného prodávajícího sběratele, které se porovnává se všemi vašimi korespondenčními adresami. Své korespondenční adresy si nastavíte v sekci Můj účet → Moje adresy.
Jakmile máte vybráno a chcete kartu koupit, tak máte 2 možnosti. Vložit ji do košíku a vybírat si dále nebo závazně nakoupit. Začneme nákupním košíkem.
Nákupní košík
Kartu vložíte do nákupního košíku buď ze seznamu karet pomocí ikony košíku nebo z detailu karty, kde je přímo tlačítko DO KOŠÍKU. Jestliže kartu nelze do košíku vložit, zkontrolujte detail karty, kde je uvedený důvod proč (např. sběratel nemá povolený prodej).
Jakmile máte karty v košíku, vypočítává se vám poštovné podle celkové ceny a počtu karet. Jako přednastavená volba se vybere nejlevnější dostupné poštovné. Vy máte ale možnost vybrat si z nabídky variant poštovného. To je kombinace vašich adres a nabídky poštovného prodávajícího (např. obyčejné psaní, doporučeně). Jakmile zvolíte poštovné, můžete dokončit nákup.
Poznámka
Tlačítko dokončit nákup, zakoupí vybrané karty („zaškrtnuté“) od vybraných prodejců. Pokud chcete dokončit nákup jenom od jednoho sběratele, tak nechte vybraného jenom jeho.
Závazně nakoupená karta
Už víme, jak funguje nákupní košík. Stejně jako u nákupních košíků v internetových obchodech ale položka (v našem případě karta), která je v košíku, může zmizet. To se stane, když ji mezitím koupí někdo jiný. Jak tomu zabránit? Kartu můžete koupit závazně (v košíku tlačítko „ZAVÁZAT SE KE KOUPI, v detailu karty tlačítko „KOUPIT“. Karta se označí zelenou barvou a již nejde odebrat z košíku. Od zavázání se ke koupi startuje lhůta stanovená prodejcem, po kterou můžete od sběratele vybírat další karty. Až si vyberete, dokončíte nákup.
Nabídka jiné ceny
Pokud prodávající má takovou možnost povolenou, můžete zkusit nabídnout jinou cenu (to naleznete v detailu karty v nabídce). Prodávající pak může váš návrh schválit, zamítnout nebo poslat protinabídku. Výsledek vaší žádosti uvidíte v nákupním košíku nebo ve druhém menu Nabídky. Jakmile se obě strany dohodnou na ceně, karta se bude chovat jako závazně nakoupená.
Aukce
Oblíbený způsob prodeje i nákupu karet, kde vyhrává nejvyšší nabídka ve stanoveném časovém úseku. Všechny aukce najdete v sekci Tržiště (Aukce ve druhém menu jsou aukce, na které přihazujete nebo které vystavujete). Po skončení aukce se karta stává pro výherce opět závazně nakoupenou.
Poznámka
Díky závazně nakoupeným kartám a lhůtě pro dokončení nákupu tak můžete kombinovat všechny způsoby nákupu (kup teď, nabídka jiné ceny a aukce). Lhůtu můžete využít i v případě, že končí více aukcí od jednoho prodejce ve větším časovém rozmezí. Dokonce můžete požádat sběratele o prodloužení lhůty.
Transakce
Po dokončení nákupu v nákupním košíku vznikne mezi oběma sběrateli transakce (dohoda). Každé straně se ukáží potřebné údaje pro úspěšné dokončení transakce. V transakci spolu můžete také komunikovat. Po dokončení transakce nezapomeňte udělit hodnocení (feedback) a zaškrtnout, že jste karty přijali. Pak si je můžete rovnou přesunout do sbírky na webu. Nemusíte je znovu zadávat a skenovat.
Korespondenční adresy
Jedna adresa se vám vytvoří automaticky při registraci. Další adresy lze přidat v sekci Můj účet → Moje adresy. V transakci se prodejci zobrazí ta adresa, kterou zvolíte při výběru poštovného v nákupním košíku.
Upozornění
Berte prosím v potaz, že prodávajícími jsou další sběratelé a že se tak může stát, že prodávající již nějakou kartu nemá a zapomněl ji na webu odstranit. Pokud takovou kartu pořídíte, prosíme, domluvte se s druhou stranou na řešení, náhradě nebo vrácení peněz. Neukvapujte se tak s udělováním negativních hodnocení. Nejsou to oficiální prodejci, aby si vše udržovali okamžitě aktuální. I když náš web by jim měl právě vedení evidence výrazně usnadnit. Děkujeme.
Jak prezentovat?
V sekci Moje karty → Moje sbírky založíte sbírku (v rámci FREE účtu máte jednu) a začnete do ní přidávat karty.
V Tržišti jsou karty od všech uživatelů dohromady a vy v nich můžete vyhledávat podle různých kritérií. Co je důležité si hlídat, je majitel nabízené karty (sběratel). Každý sběratel má totiž vlastní podmínky prodeje (poštovné, dostupnost pro vaše korespondenční adresy). Pokud chcete ušetřit za poštovné, tak nakupujte více karet od jednoho sběratele. Pro jednodušší výběr karet od jednoho sběratele si tohoto sběratele můžete vyfiltrovat v Tržišti nebo si můžete otevřít přímo nabídku konkrétního sběratele z jeho detailu nebo ze seznamu všech sběratelů.
Jak přidávat karty?
V hlavním menu otevřete Moje karty → Přidat karty a můžete začít. U karty vyplníte povinné údaje, nahrajete obrázek a zvolíte, kam chcete kartu umístit. Povinných údajů je na kartě pár (např. hráč, tým, série, typ karty a její název). Většinu údajů vybíráte pomocí našeptávače z naší databáze. Vyplnění je tak rychlé a jednoduché. Systém nabízí i spoustu ulehčení pro přidávání karet. Můžete karty duplikovat a jenom měnit pár údajů (ideální např. pro paralelky). Můžete přidávat karty přímo z checklistu, kde jenom doplníte obrázek a určíte, kam kartu umístit. A úplně nejpříjemnější způsob přidání karty do sbírky je přímo z nějaké transakce. Kartu převedete do sbírky kompletně vyplněnou i s obrázkem.
Rozpracovaná karta
Kartu nejdříve uložíte jako rozpracovanou. Ta je uložena jenom v sekci Přidat karty. Můžete potom přidávat další karty a až vše budete mít nachystané, tak pomocí tlačítka DOKONČIT PŘIDÁVÁNÍ KARET nahrajete do sbírky všechny karty najednou.
Sbírka k nahlédnutí a k vlastní evidenci
Sbírka je seznam karet, ve kterém si mohou sběratelé prohlížet karty. Lze je řadit a filtrovat podle různých kritérií. Pokud máte rozsáhlé sbírky, tak je náš web ideálním nástrojem pro jejich evidenci. Během několika vteřin si na internetu zkontrolujete, jestli kartu máte. Veškeré nastavení sbírek najdete v sekci Moje karty → Moje sbírky.
Poznámka
Pokud nechcete sbírku prezentovat ostatním sběratelům, ale chcete využívat web jen pro evidenci, můžete si sbírku nastavit jako nepublikovanou. Uvidíte ji tak jenom vy. Nastavení sbírky najdete v sekci Moje karty → Moje sbírky→ ikona „tužky“ na řádku konkrétní sbírky v tabulce sbírek.
Galerie sbírek a karet
Všechny publikované sbírky a jejich karty jsou vystaveny v sekci Galerie. Sbírka může získat pochvalu (ikona palec nahoru) a nebo, pokud to má majitel povolené, sběratelé mohu přidávat komentáře. Stejně jako u sbírky můžete získávat pochvaly na jednotlivé karty. Pochvala je anonymní. Neuvidíte, kdo vám „palec“ udělil, stejně tak můžete anonymně rozdávat „palce“ vy. Všechny sbírky a karty si pak můžete řadit podle počtu udělených pochval, a to v určitých časových obdobích (týden, měsíc apod.).
Poznámka
Publikované sbírky jsou přístupné jenom registrovaným uživatelům.
Účet
Na jednu sbírku vám stačí bezplatný účet FREE se 100 MB přiděleným prostorem. Pro více sbírek a více datového prostoru je vhodný účet BRONZE za 50 Kč nebo 2 € měsíčně. Účet změníte v sekci Můj účet → Přehled účtu → změnit. Pokud přecházíte např. v půlce měsíce na dražší účet, tak nezaplatíte celý měsíc, ale jenom část měsíce, kterou budete dražší účet používat.
Ověřená korespondenční adresa
Pro placený účet již nestačí ověření SMSkou, ale musíte mít ověřenou i korespondenční adresu. O ověření adresy požádáte v sekci Můj účet → Moje adresy. Poté vám bude poštou odeslán do vlastních rukou dopis s kódem. Ten zadáte do textového pole u žádosti o ověření adresy.
Poznámka
U účtu BRONZE si již můžete vyzkoušet prodej karet do limitu celkového hodnoty 1000 Kč. Proto je z důvodu bezpečnosti vyžadována korespondenční adresa.
Jak prodávat?
Vyzkoušet prodej si můžete i s účtem BRONZE, ale jakmile prodáte celkem za více jak 1000 Kč (nebo 40 €), další prodej nebude k dispozici. Pro prodej tak slouží účty SILVER nebo GOLD.
Co je potřeba pro prodej karet?
placený účet SILVER nebo GOLD
ověřená korespondenční adresa
poštovné
platební kontakt
povolení prodeje
ceny u karet
Účet
S účtem BRONZE si můžete do vyčerpání limitu (1000 Kč nebo 40 €) vyzkoušet prodej, ale pak již bude potřeba přejít alespoň na účet SILVER. Dále je k dispozici účet GOLD. Ten jako jediný nabízí možnost prodeje formou aukce. Účet změníte v sekci Můj účet → Přehled účtu → změnit. Pokud přecházíte např. v půlce měsíce na dražší účet, nezaplatíte celý měsíc, ale jenom část měsíce, kterou budete dražší účet používat.
Ověřená korespondenční adresa
Pro placený účet již nestačí ověření SMSkou, ale musíte mít ověřenou i korespondenční adresu. O ověření adresy požádáte v sekci Můj účet → Moje adresy. Poté vám bude poštou odeslán do vlastních rukou dopis s kódem. Ten zadáte do textového pole u žádosti o ověření adresy.
Poštovné
Nastavení variant poštovného, které nabízíte kupujícím, naleznete v sekci Můj účet → Poštovné. Varianty mají vliv na to, jaké poštovné se nabízí kterým sběratelům. Nejdříve určíte všechny státy, do kterých jste ochoten karty posílat. V detailu poštovného pak vyberete stát/y pro konkrétní typ poštovného. Dále uvádíte cenovou hranici (např. poštovné do 500 Kč se nenabídne někomu, kdo vybral karty za 800 kč) a cenu za každou další kartu. Poštovné se tak přepočítává v nákupním košíku podle adresy kupujícího, celkové ceny a počtu karet. Stejně tak v seznamech se zobrazuje poštovné podle adresy prohlížejícího uživatele.
Platební kontakt
Než začnete obchodovat, nezapomeňte si v sekci Můj účet → Přehled účtu → Platební kontakty nastavit číslo svého účtu nebo PayPal. Tyto údaje vidí jenom uživatelé, se kterými obchodujete v detailu transakce. Mohou tak hned po nákupu zaplatit a nemusí čekat, až se vy přihlásíte na web a údaje jim pošlete.
Nastavení nabídky
V sekci Můj účet → Nastavení nabídky si mimo spousty dalších různých nastavení musíte povolit prodej. Defaultně je zvolena volba „nenastaveno“. Je to proto, aby si každý uživatel pustil prodej sám a neprodaly se mu karty dříve. Při variantě nenastaveno od vás sice nemůže nikdo karty koupit, ale může v detailu karty použít tlačítko MÁM ZÁJEM O KOUPI, které vás o jeho zájmu informuje (u „nepovolit“ tlačítko v detailu karty nebude). Pro prodej tak přepněte na variantu „povolit“. Další varianty se vám budou hodit, když třeba budete chtít prodat na burze nebo budete chtít prodej na nějakou dobu pozastavit.
Přidání ceny ke kartám
Samozřejmě nejdůležitějším aspektem pro prodej karty je její cena. Tu nastavíte buď jednotlivě v detailu karty nebo jednodušeji v seznamu karet (Moje karty → Moje nabídka). Můžete nastavovat cenu i hromadně, což vám hodně usnadní práci.
Založení aukce
Aukci založíte v detailu karty, kterou máte v nabídce. Přehled vašich aukcí naleznete v sekci Aukce ve druhém menu.
Závazně nakoupená karta
Sběratelé od vás mohou koupit kartu závazně, tak aby jim ji nevykoupil nikdo jiný. Vy v Nastavení nabídky máte lhůtu (počet dní) k vytvoření transakce. Od zavázání startuje lhůta stanovená prodejcem, po kterou můžete od sběratele vybírat další karty. Až si kupující vybere, dokončí nákup a založí transakci. Pokud nákup nedokončí, nebude moci na webu nikam jinam než do nákupního košíku, kde bude muset nákup dokončit.
Poznámka
Jako závazně prodané karty se chovají i karty vyhrané v aukci nebo karty po odsouhlasení nabídky jiné ceny.
Transakce
Po dokončení nákupu v nákupním košíku vznikne mezi oběma sběrateli transakce (dohoda). Každé straně se ukáží potřebné údaje pro úspěšné dokončení transakce. Prodávajícímu se zobrazí adresa, na kterou chce uživatel odeslat karty a kupujícímu se zobrazí platební údaje. V transakci spolu můžete také komunikovat. Po dokončení transakce nezapomeňte udělit hodnocení (feedback) a zaškrtnout, že jste karty přijali. Pak si je můžete rovnou přesunout do sbírky na webu. Nemusíte je znovu zadávat a skenovat.